domingo, 8 de diciembre de 2013

Window-dressing

Title of the Unit: Window-dressing / Visual Merchandising
Course / Level: 1st year Initial vocational education
Subject:Trade
Teacher: Emilie Descamps


Esta unidad está diseñada para alumnos de formación profesional que cursan el ciclo de grado medio de comercio. No se ha puesto en práctica dado que el la comunidad de Madrid la formación profesional no es bilingüe.
Esta unidad está compuesta por 15 sesiones. Once sesiones están dedicadas al esbozo del escaparate y a su realización en el taller. Durante la elaboración del escaparate los alumnos tendrán que hablar inglés. Las cuatro sesiones restantes están dedicadas a varias actividades: Reading, writing,listening and speaking. Podeis consultar las actividades y los materiales el los links que os facilito.



En cuanto a la justificación de los recrusos abiertos, las imágenes permiten introducir el tema y relacionarlas con el vocabulario. Los videos ilustran a los alumnos lo que es un escaparate o como se puede hacer. Por una parte, repasan el vocabulario visto y se preparan para hacer el proyecto final y por otra, amplían el vocabulario. Los textos, les permiten también repasar vocabulario y ampliar el vocabulario. Por último, Sketchup 3D les permite desarrollar (producir) y llevar a cabo el proyecto incorporando los conceptos y vocabulario antes de concretarlo en el taller.

Time Allocation
1st Session:
Pre-assessment:
-Visual merchandising- Window dressing: what comes to mind?
-Speaking: asking for opinions.
-Visual aids
Vocabulary activities
- Interactive vocabulary activity: I
Reading about window dressing
  • Reading for gist
  • Reading for detail
2nd Session:
Pre-assessment:
What do you know about those companies:
Mango
Sony
Adidas
Speaking: what can you tell me about them?
Pictures: Visual aids
Vocabulary activity
Matching the words with the definitions
Reading comprehension:
  • Reading for gist
  • Reading for detail
3rd Session:
Speaking:
-Describing the companies
-Asking for opinions about the three companies they have read about.

Vocabulary list:

In my opnion, I think/don't think, from a personal point of view.
Group work (speaking):
In small groups, they have to decide on one of the three companies for which they will carry out a winsow-dressing project.
4th Session:
Vocabular activity:
visual aids, vocabulary list to understand the videos
Watch the following videos: examples of Visual Merchandising-Window-dressing.
-Listening for gist
-Listening for detail
-Speaking:
What are the videos about?
Can you describe them?
Do you like them? Why/why not?
What is interesting about the window-dressing?
Writing:
They have to choose one project to write about
- Explaining what visual merchandising is about
-Briefly describing it
-Stating what they like or dislike

Espero que esra unidad os sea útil.




1 comentario:

  1. Me encanta tu unidad y es mucho más divertida que la mía de Philosophy!!

    ResponderEliminar