El título de mi unidad es 'Animals around us' y está pensada para ser realizada en el primer curso
de primaria. Está diseñada para introducir ciertas estructuras gramaticales (animals can, they have...)
y contenido (living things...). Podría realizarse tanto en la materia de 'English', como en la de 'Science',
ya que engloba contenidos de las dos. El tema elegido son los animales. El vocabulario a trabajar y más
detalles se pueden consultar en el siguiente link con la plantilla de mi unidad:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animals%20around%20us%20II-%20Gorane%20Dz.%20Lezana.pdf
Objetivos de la unidad:
- To distinguish between living and non-living things.
- To realize that animals are living things.
- To know the characteristics of animals.
Contenidos:
- The characteristics of living things
- Names of animals
- Animal bodies
- How animals move
Tareas y actividades realizar:
Las sesiones proporcionan diferentes recursos para el andamiaje. Así pues, algunas actividades serán para
realizar el andamiaje de transformación y producción (canciones, algunas fichas), y otras para el andamiaje
de recepción (fichas, video, trabajo en el cuaderno). The final task will consist of a classification of the
animals' photographs they have brought to class.
Temporalización:
Está pensada para realizarse en 7 – 8 sesiones de 50' cada una, para la presentación del material. Una vez
acabada la unidad, se podrán ampliar las sesiones como repaso y afianzamiento de todo el contenido. La
temporalización variará según el grupo con el que se realice y también si es a principios de curso o al final.
Se puede realizar en cualquier momento, pero debido a que primero de primaria supone un salto para los
alumnos, recomendaría realizarla de mediados de curso hacia delante. Además, los primeros 5 -10 minutos
de la clase los dedicamos a rutinas diarias (date, weather….).
Se les pedirá como deberes que traigan de casa 3 o 4 fotos de diferentes animales para el
proyecto final.
Session 1:
Introduction to the topic using flashcards: ''Do you know what are we going to work on?''
A) Recognize the animals and try to pronounce the names properly.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animals%20flashcards.jpg
B) Game to check their previous knowledge: 'Put the pictures on the blackboard and
make them point it. Describe the animals and make them say it…'
C) Read a short story ' Run, run, run' and 'Crocodile tears'
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animal%20stories%20(run%2C%20run%
2C%20run%20-%20crocodile%20tears).pdf
Session 2:
Warm up/ introduction: Short game for the names of animals.
Revision of the animals names. Worksheet 1:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animals%20names.jpg
'Do you know how they sound?'
A) Song: 'Animal sounds' https://www.youtube.com/watch?v=t99ULJjCsaM
B) Introduction to 'Living things'. Copy in the notebook:
. Living things are: animals, plants and people.
Session 3:
Warm up/ introduction: 'What did we learn yesterday?' Living thing things are…
A) Which is the process of living things? They are born, they grow, they reproduce and
they die.
a. Worksheet 2:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Living%20things.jpg
B) Sing the song 'Animal sounds'.
Session 4:
Warm up/ introduction: Remind them that there are different kind of animals, pets, farm
animals and wild animals.
Video. 'Wild animals' https://www.youtube.com/watch?v=AFb4yE7mUXw
Ask them questions about the video, (some questions are included in the video itself).
- What animals did you see?
- What happens in the story? What did Pluto want?...
Session 5:
Warm up/ introduction: When we are cold we use a coat, but what do animals use to protect
themselves? Fur, feathers, scales, shell.
Worksheet 3: https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animals%20bodies.jpg
Introduction to new structure through the song 'Punchinello':
https://www.youtube.com/watch?v=XRqBfDfWxco
Session 6:
Warm up/ introduction: What can animals do? Play Simon says (jump, climb, kick, slither…)
Sign 'Punchinello'
Worksheet 4: https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animals%20can....jpg
Session 7 and 8:
To create the poster classifying the animals by their type of skin…
- First, ask them if they remember how do animals protect themselves (fur, feathers…)
- Then, take all the photographs they have brought and put them on the floor.
- Make four groups and give them a type of skin (fur, feathers, scales, shell)
- They will create a poster with the photographs of their corresponding item.
Ampliación de la unidad:
More worksheets:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Description%20animals.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Process%20and%20babies.jpg
Online activity:
http://www.primaryresources.co.uk/online/princes_science.swf
Online activities created by me:
http://LearningApps.org/watch?v=p327mpze501
http://LearningApps.org/watch?v=pfy9n7axc01
Worksheets from: Macmillan natural and social science 1.
GORANE DIAZ DE LEZANA
de primaria. Está diseñada para introducir ciertas estructuras gramaticales (animals can, they have...)
y contenido (living things...). Podría realizarse tanto en la materia de 'English', como en la de 'Science',
ya que engloba contenidos de las dos. El tema elegido son los animales. El vocabulario a trabajar y más
detalles se pueden consultar en el siguiente link con la plantilla de mi unidad:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animals%20around%20us%20II-%20Gorane%20Dz.%20Lezana.pdf
Objetivos de la unidad:
- To distinguish between living and non-living things.
- To realize that animals are living things.
- To know the characteristics of animals.
Contenidos:
- The characteristics of living things
- Names of animals
- Animal bodies
- How animals move
Tareas y actividades realizar:
Las sesiones proporcionan diferentes recursos para el andamiaje. Así pues, algunas actividades serán para
realizar el andamiaje de transformación y producción (canciones, algunas fichas), y otras para el andamiaje
de recepción (fichas, video, trabajo en el cuaderno). The final task will consist of a classification of the
animals' photographs they have brought to class.
Temporalización:
Está pensada para realizarse en 7 – 8 sesiones de 50' cada una, para la presentación del material. Una vez
acabada la unidad, se podrán ampliar las sesiones como repaso y afianzamiento de todo el contenido. La
temporalización variará según el grupo con el que se realice y también si es a principios de curso o al final.
Se puede realizar en cualquier momento, pero debido a que primero de primaria supone un salto para los
alumnos, recomendaría realizarla de mediados de curso hacia delante. Además, los primeros 5 -10 minutos
de la clase los dedicamos a rutinas diarias (date, weather….).
Se les pedirá como deberes que traigan de casa 3 o 4 fotos de diferentes animales para el
proyecto final.
Session 1:
Introduction to the topic using flashcards: ''Do you know what are we going to work on?''
A) Recognize the animals and try to pronounce the names properly.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animals%20flashcards.jpg
B) Game to check their previous knowledge: 'Put the pictures on the blackboard and
make them point it. Describe the animals and make them say it…'
C) Read a short story ' Run, run, run' and 'Crocodile tears'
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animal%20stories%20(run%2C%20run%
2C%20run%20-%20crocodile%20tears).pdf
Session 2:
Warm up/ introduction: Short game for the names of animals.
Revision of the animals names. Worksheet 1:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animals%20names.jpg
'Do you know how they sound?'
A) Song: 'Animal sounds' https://www.youtube.com/watch?v=t99ULJjCsaM
B) Introduction to 'Living things'. Copy in the notebook:
. Living things are: animals, plants and people.
Session 3:
Warm up/ introduction: 'What did we learn yesterday?' Living thing things are…
A) Which is the process of living things? They are born, they grow, they reproduce and
they die.
a. Worksheet 2:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Living%20things.jpg
B) Sing the song 'Animal sounds'.
Session 4:
Warm up/ introduction: Remind them that there are different kind of animals, pets, farm
animals and wild animals.
Video. 'Wild animals' https://www.youtube.com/watch?v=AFb4yE7mUXw
Ask them questions about the video, (some questions are included in the video itself).
- What animals did you see?
- What happens in the story? What did Pluto want?...
Session 5:
Warm up/ introduction: When we are cold we use a coat, but what do animals use to protect
themselves? Fur, feathers, scales, shell.
Worksheet 3: https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animals%20bodies.jpg
Introduction to new structure through the song 'Punchinello':
https://www.youtube.com/watch?v=XRqBfDfWxco
Session 6:
Warm up/ introduction: What can animals do? Play Simon says (jump, climb, kick, slither…)
Sign 'Punchinello'
Worksheet 4: https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Animals%20can....jpg
Session 7 and 8:
To create the poster classifying the animals by their type of skin…
- First, ask them if they remember how do animals protect themselves (fur, feathers…)
- Then, take all the photographs they have brought and put them on the floor.
- Make four groups and give them a type of skin (fur, feathers, scales, shell)
- They will create a poster with the photographs of their corresponding item.
Ampliación de la unidad:
More worksheets:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Description%20animals.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68198562/Process%20and%20babies.jpg
Online activity:
http://www.primaryresources.co.uk/online/princes_science.swf
Online activities created by me:
http://LearningApps.org/watch?v=p327mpze501
http://LearningApps.org/watch?v=pfy9n7axc01
Worksheets from: Macmillan natural and social science 1.
GORANE DIAZ DE LEZANA
Gorane Diaz de Lezana,
ResponderEliminartú unidad didáctica me ha resultado muy interesante, muy motivadora para los alumnos, práctica y muy completa.
Los objetivos están muy claros y las actividades propuestas muy bien organizadas para poder conseguirlos.
En cuanto a los recursos que ofreces también los considero de buena calidad.
Buen trabajo.
Piedad Rosell
Has hecho un gran trabajo. Me parece una UD muy buena y creo que resultará muy motivadora para el alumnado.
ResponderEliminar